|
|
|
Sprachentage in Piran
Jezikovno potovanje po Piranu
Im Rahmen der Sprachentage verbrachte die 4. Klasse die letzten Maitage in Piran. Während der drei Tage spazierte die Gruppe vom Aufenthaltsort in der Schule „OŠ Cirila Kosmača“ durch die schmalen Gassen zum Tartini-Platz, zum Turm der Kirche des Hl. Jurij, in die Stadtbibliothek, ins Muschelmuseum, ins Aquarium und ins Marinemuseum. Natürlich wurde gleich am ersten Tag ausgiebig gebadet und viel Eis geschlemmt. Die Schüler*innen konnten außerdem am Unterricht der Schule teilnehmen. Durch das slowenischsprachige Umfeld konnten die Kinder ihre Slowenischkenntnisse üben und verbessern und durch die gemeinsam verbrachte Zeit wurde die Klassengemeinschaft enger.
V okviru jezikovnih dni je 4. razred med 26.05.-28.05.2025 preživel lepe dni ob Jadranskem morju, v Piranu. V treh dneh se je skupina sprehajala od bivališča „OŠ Cirila Kosmača“ po ozkih ulicah do Tartinijevega trga, stolpa cerkve svetega Jurija, mestne knjižnice, muzeja školjk, akvarija in pomorskega muzeja. Seveda so otroci plavali v morju, se potapljali, uživali sonce in lizali sladoled. Učenci so se lahko udeležili tudi pouka v šoli. V slovensko govorečem okolju so otroci vadili in izpopolnjevali znanje slovenskega jezika. Čas, ki so ga preživeli skupaj, pa je krepil razredno skupnost.
Mein Körper gehört mir" – Ein wichtiges Projekt für unsere 3. und 4. Klassen
Pomemben projekt za naše 3. in 4. razrede
Auch in diesem Schuljahr nahmen unsere dritten und vierten Klassen am Präventionsprojekt "Mein Körper gehört mir" teil. In drei kindgerecht gestalteten Einheiten setzten sich die Schülerinnen und Schüler intensiv mit dem Thema sexueller Missbrauch und Selbstbestimmung auseinander.
Mit Hilfe von Theatersequenzen, Gesprächen und Übungen lernten die Kinder, ihren Gefühlen zu vertrauen, zwischen guten und schlechten Berührungen zu unterscheiden und "Nein" zu sagen, wenn ihnen etwas unangenehm ist. Dabei wurde stets großen Wert auf einfühlsame und altersgerechte Vermittlung gelegt.
Das Projekt stärkt nicht nur das Selbstbewusstsein der Kinder, sondern vermittelt ihnen auch wichtige Strategien, um sich in schwierigen Situationen Hilfe zu holen. Wir danken dem Team vom Zentrum für Gewaltprävention, allen voran Spielerin Eva und Spieler Georg für die professionelle Umsetzung.
"Mein Körper gehört mir" – ein wichtiger Baustein unserer Schularbeit zur Stärkung der Kinder und zum Schutz ihrer persönlichen Grenzen.
Tudi v tem šolskem letu so naši učenci 3. in 4. razreda sodelovali pri preventivnem projektu "Moje telo pripada meni". V treh skrbno pripravljenih in otrokom prilagojenih srečanjih so se učenci temeljito seznanili s temo spolne zlorabe in samoodločanja.
S pomočjo gledaliških prizorov, pogovorov in vaj so se otroci naučili zaupati svojim občutkom, razlikovati med prijetnimi in neprijetnimi dotiki ter reči »ne«, kadar jim je kaj neprijetno. Pri tem je bila vsebina vedno podana na občutljiv in starosti primeren način.
Projekt ne krepi le samozavesti otrok, temveč jim tudi ponuja pomembne strategije, kako poiskati pomoč v težkih situacijah. Zahvaljujemo se igralcema za profesionalno izvedbo.
"Moje telo pripada meni" – pomemben del našega šolskega programa za krepitev otrok in zaščito njihovih osebnih meja.
Besuch der Mittelschule Finkenstein / Obisk Srednje šole Bekštanj
Die Viertklässler haben sich am 18. Dezember 2024 mit dem Zug nach Finkenstein begeben. Das Ziel: die Mittelschule Finkestein. Die Schüler und Schülerinnen dieser Schule haben viele interessante Workshops vorbereitet. Es wurde programmiert, getanzt, getrommelt und geturnt. Unser Beitrag wurde mit einer Jause und einem Geschenk belohnt.
Četrtošolci so se 18. decembra 2024 z vlakom odpravili v Bekštanj. Cilj: Srednja šola Bekštanj. Učenci in učenke tamkajšnje šole so pripravili veliko zanimivih delavnic. Preizkusili smo se v programiranju, plesu, bobnanju in telovadbi. Naš prispevek so poplačali z malico in darilcem.
Begegnung im Advent in der Werkstätte Ledenitzen - Adventno srečanje
Am 27. November 2024 besuchten die 3. und 4. Klasse den Adventbasar der Lebenshilfe Werkstätte Ledenitzen. Bei Punsch und handgefertigten Produkten stimmten wir uns auf die Weihnachtszeit ein. Vielen Dank für die herzliche Begegnung und die schönen Eindrücke!
27. novembra 2024 sta 3. in 4. razred obiskala adventni bazar v delavnici v Ledincah. S čajem in ročno izdelanimi izdelki smo se prepustili božičnemu duhu. Zahvaljujemo se za topel sprejem in lepe vtise!
Tag der offenen Tür am BG/BRG für Slowenen
Am Donnerstag, den 21. November, besuchten die Schüler und Schülerinnen der vierte Klasse den Tag der offenen Tür am BG/BRG für Slowenen und erhielten einen spannenden Einblick in den slowenischsprachigen Unterricht. Sie erfuhren, dass es ab der Oberstufe die Möglichkeit gibt, entweder einen sprachlichen oder einen naturwissenschaftlichen Zweig zu besuchen. Eine Besonderheit der Schule ist die "Kugy-Klasse", in der nicht nur von der ersten Klasse an Italienisch als Unterrichtsfach, sondern auch als fächerübergreifende Sprache angeboten wird. Sehr spannend waren auch die Versuche aus den Bereichen Physik, Chemie und Biologie, die den Kindern faszinierende Einblicke in die Welt der Naturwissenschaften gaben. Kurz vor der Abreise bestaunten die Kinder noch einen der großen Turnsäle der Schule.
Dan odprtih vrat na ZG/ZRG za Slovence
V četrtek, 21. novembra, so učenci in učenke četrtega razreda obiskali dan odprtih vrat ZG/ZRG za Slovence in si ogledali zanimiv vpogled v pouk, ki poteka v slovenskem jeziku. Posebnost šole je „Kugyjev razred“, v katerem se italijanščina od prvega razreda dalje ponuja ne le kot predmet, temveč tudi kot medpredmetni jezik. Zanimivi so bili tudi poskusi iz fizike, kemije in biologije. Tik pred odhodom so otroci občudovali eno od velikih telovadnic.
Lernwörter üben
An motivierenden Stationen übten die Schülerinnen und Schüler der vierten Klasse die Lernwörter. Jedes Kind konnte frei wählen, an welcher Station es arbeiten wollte und diese in seinem individuellen Arbeitstempo lösen. Es entstanden kreativ gestaltete Hefteinträge.
Učne besede
Učenci četrtega razreda so učne besede vadili na motivacijskih postajah. Vsak otrok je lahko izbral postajo, na kateri je želel delati, in jo opravil v svojem tempu. Rezultat tega so bili ustvarjalno oblikovani zapisi v zvezkih.